•   חינוך חברתי

    1
    • 1
      נושאים - יחידות־הוראה
      1
      .
      נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים היקף הפעילות
      בניית תעודת זהות מתמונות תעודת זהות בתמונות ב,ג 
      • חיפוש מידע ותמונות ברשת האינטרנט
      • טיפול בתמונות במצגת. שינוי גודל, בהירות, חדות, כלי חיתוך.
      • ניהול מידע במחשב –שמירת קבצים
      • הוספת תמונות וטקסט
      • הוספה ומחיקת שקופית.

       power point  קצר
      פתיחת שנה ענן מילים ה,ו
      • חיפוש מידע ונתונים באתרים ייעודיים ובפורטלים
      • השוואה בין אתרים ייעודיים
      • יצירתיות וחדשנות
      • ארגון מידע
      • חשיבה מסדר גבוה – מיון והשוואה
      tagxedo קצר
      קבלת השונה הברווזון המכוער ה,ו
      • הוספת רקע לשקופית במצגת
      • עריכת תמונה מתקדמת (הורדת רקע של תמונה)
      • הוספת צורות
      • שמירת מצגת בפורמט pdf
      popplet
      power point
      flipsnack
      ארוך
      האחר הוא אני מעונן חלקית ה,ו עריכת סרטים movie maker ארוך

      .

      תעודת זהות בתמונות ב,ג

      בפעילות זאת בונים התלמידים תעודת זהות המייצגת אותם בעזרת תמונות.  הילדים יחפשו תמונות המייצגות את מה שהם עושים, מה שהם טובים בו, מה שהם אוהבים ויבנו שקף אחד המייצג אותם. לרשות התלמידים: דוגמה, שאלות מנחות, וסרטוני סמן המסבירים כיצד לבצע את המשימה. בתום הבנייה, יאוחדו השקפים למצגת אחת שתוקרן במליאה והכתה תנסה לנחש על פי תעודת הזהות מי הילד (השם לא יצוין בתעודת הזהות).

       

      מטרת הפעילות היא:

      חיזוק הקשר בין התלמידים

      הדגשת הדומה והשונה בין הילדים

      הכרת האחר


       קובץ לתלמיד 

       קובץ למורה

      .

      *************************************

      ענן מילים ה,ו

      פתיחת שנה בכיתות הגבוהות בבית הספר היסודי מזמנת אתגר למורה. הילדים כבר מכירים  זה את זה, והכיתה כבר בעלת תכונות ואופי של קבוצה.
      הפעילות המוצעת לפניכם מאפשרת למורה להכיר את הכיתה ואת התלמידים מזווית אחרת, והיא אף מאפשרת לתלמידים התבוננות מעמיקה על קבוצת הכיתה ועל עצמם.
      את כלי "ענן המילים" ניתן לנצל ללמידה בתחומים שונים. בדף זה תוכלו למצוא רשימת רעיונות לניצול כלי זה בפעילויות שונות.

       קובץ לתלמיד 

       קובץ לתלמיד

       קובץ למורה

      .

      *************************************

      הברווזון המכוער ה,ו

      המטרה היא לדון בערכה של שונות ובחשיבות קבלת האחר בחברה באמצעות חשיבה ולמידה. בפעילות זו יעסקו התלמידים בשונה ובהבנה ששונוּת מצויה בכל אחד. ההבנה שהאחר הוא בעצם גם אני, תוביל למסקנה שקבלת השונה היא גם קבלה של עצמי. התלמידים יעשו זאת תוך כדי פיתוח יכולות הכתיבה, הדמיון והיצירתיות מצד אחד ופיתוח מיומנויות המחשב בתחום ה-power point והלמידה השיתופית ברשת מצד שני.

       קובץ לתלמיד

       קובץ לתלמיד

       קובץ למורה

      .

      **************************************

      מעונן חלקית ה,ו

      בפעילות זו יצְפו התלמידים בסרטון אילם בנושא "האחר הוא אני" וידבבו אותו. זוהי דרך נוספת וחווייתית שבה יכולים התלמידים להיחשף לקבלת השונה והאחר וללמוד להימנע מפגיעה בו. כאשר התלמידים מדבבים סרט אילם, ורובם מגיעים לאותן תחושות בעקבות הדיבוב, הם מבינים את האוניברסליות של הנושא. הבנה זו מעצימה את חשיבות הנושא בקרב התלמידים.  

       קובץ לתלמיד

       קובץ לתלמיד

       קובץ למורה

      .

      .

      כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידה בכיתה

      .