•   מדעים

    1
    • 1
      נושאים - יחידות־הוראה
      1
      .
      נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים היקף הפעילות
      ציפורים נודדות בישראל ציפורים נודדות ב,ג,ד איתור, ניתוח והערכה של מידע מסוגי מדיה שונים חיפוש מושכל באינטרנט
      מצגת שיתופית בגוגל
      קצר/בינוני
      בדיקת היגדים הידעתם? נכון או לא נכון ד' ומעלה צריכה ביקורתית של מידע

      חיפוש באינטרנט

      קצר
      חקירת יחסי גומלין בסביבה יחסי גומלין בסביבה ד,ה

      המחשת תהליך באנימציה

      אנימציה ב power point

      קצר
      תזונה כרזת הויטמינים ד,ה,ו
      • יצוג מידע באופן ויזואלי
      • יצירתיות

      • עבודה בכלים ייעודיים

      Piktochart

      Picasa Web

      קצר
      מים מים מים בששון ה,ו
      • עבודה שיתופית ושימוש בכלים שיתופיים
      • שימוש במפות חשיבה
      • איסוף מידע והערכתו
      • תכנון תהליך עבודה
      • בחירה עצמאית של כלי עבודה
      • יצירת קישורים
      • כתיבת משובים ותגובות
      • מפות חשיבה
      • טבלה שיתופית
      • מיומנויות חיפוש
      • הכנת מצגת
      • יצירת כרזה
      • אינפוגרפיקה piktochat 
      • שימוש בדוא"ל
      • Picasa

      ארוך
      תזונה תחקיר המזון הגדול ו
      • חקר נתונים בעזרת גיליון אלקטרוני
      • מיון נתונים
      • שאלות חקר
      • עבודה בעזרת מספר כלים בו זמנית
      • בניית מצגת
      • חיפוש מקורות מידע

      מיון ב excel

      מצגת

      ארוך
      מיחזור תערוכת המיחזור הגדולה ו

      • אינפוגרפיקה
      • יצירתיות
      • סריקה, צילום,
      • בחירה בין תוכנות
      • שילוב מדיות
      • עבודה בכלי ייעודי

      Piktochart

      Picasa Web

      קצר

      ציפורים נודדות ב,ג,ד

      ישראל היא גשר יבשתי בין יבשת אפריקה ליבשת אירופה. גשר זה מזמן מעבר נוח לציפורים הנודדות. חצי מיליארד ציפורים נודדות עוברות מעל ישראל בעונות הנדידה, גן עדן לצַפרים אשר מזמן תצפיות מרהיבות. בנוסף לכך, ישראל עשירה בעופות יציבים, החיים כאן באופן קבוע. למידת נושא הציפורים בישראל מזמנת לתלמידים מפגש עם חיי הבר בסביבת מגוריהם.
      בפעילות זו נדרשים התלמידים לעזור לצַפרית מבולבלת להכין כרטיסי מידע על העופות השונים. במהלך הפעילות יחקרו התלמידים על עופות יציבים ועל עופות נודדים ויכירו חלק מן המגוון המרשים של הציפורים בישראל. תוך כדי הפעילות ילמדו התלמידים לעבוד במצגת שיתופית ולמצוא מידע באינטרנט.

       קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      .

      **************************************

      הידעתם? נכון או לא נכון ד' ומעלה

      צריכה ביקורתית של מידע היא אחת המיומנויות החשובות ביותר במאה ה- 21. בעידן הצפת המידע שבו אנו חיים ישנה חשיבות רבה הן ליכולת להעריך את מהימנותו של המידע ואת איכותו והן ליכולת להתחקות אחר מקורותיו. בפעילות זו יוצג לתלמידים מאגר של עובדות מוזרות ויוצאות דופן שלוקטו במִרְשֶתֶת (אינטרנט) ונבדקו יחד עם עובדות שהומצאו ואינן נכונות כלל. כל צוות יקבל  ארבע עובדות נכונות ועובדה אחת שאינה נכונה ויתבקש לגלות איזו היא העובדה השקרית. פעילות זו תדרוש מן התלמידים לחפש מידע במרשתת בתבונה, להחליט על אילו מקורות ניתן לסמוך ולהציג "הוכחה" לאמיתוּת העובדה או לכך שאינה נכונה.
      לאחר מכן יתקיים משחק כיתתי שבו כל צוות יקריא את העובדות. יתר הצוותים יתבקשו לנחש מהי העובדה השקרית, והצוות שינחש נכונה יזכה בנקודות. הצוות שהקריא יצטרך להציג הוכחות לנכונות או לאי נכונות המשפטים ולתאר את תהליך אימות המידע.

       קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      .

      *************************************

      יחסי גומלין בסביבה ד,ה

      מה קורה כאשר אחד ממרכיבי הסביבה נעלם פתאום? מה קורה אם לפתע מצטרף בעל חיים חדש לסביבה? שאלות אלה מסייעות להבנת המושג יחסי גומלין, והן גם שאלות אקטואליות הקשורות לנושא איכות הסביבה.
      בפעילות זו יִצרו התלמידים אנימציה ב- Power Point הממחישה מה קורה בסביבה כאשר נעלם ממנה שחקן או כאשר מתווסף לה שחקן.
      ניתן לבצע את הפעילות בסביבה הדמיונית המוצעת או לבנות סביבת חיים אמתית. אפשר להשתמש בפעילות זו כפתיח לנושא יחסי גומלין או כסיכום. 

       מצגת לתלמיד

       קובץ לתלמיד

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      .

      ***********************************

      כרזת הויטמינים ד,ה,ו

      בפעילות זו יצרו התלמידים כרזה בנושא ויטמינים אשר ייעודה להתלות במטבח ולשמש את בני הבית. על הכרזה להציג באופן גרפי את שם הויטמין, תרומתו לגוף ובאילו מאכלים ניתן למצוא אותו. פעילות זו משלבת התנסות בהצגת תוכן באופן ויזואלי עם לימוד נושא הויטמינים.

       קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      ***********************************

      מים מים בששון ה,ו

      האם המים הם באמת המשאב החשוב ביותר בעולם? זוהי השאלה המרכזית העומדת בבסיס הפעילות האינטרדיסציפלינרית בנושא המים המוצעת כאן. הפעילות המוצעת היא תהליך מובנה של למידת חקר שיתופית על פי מודל ה- PBL שבמהלכו יעלו התלמידים שאלות מחקר רב תחומיות, יאספו מידע ויחקרו את הנושא. בסוף התהליך יציגו התלמידים שלושה תוצרים: מאמר כתוב, מצגת וכרזה. התהליך כולל הערכת עמיתים ועבודה מודרכת בצוות.

       קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      ***********************************

      תחקיר המזון הגדול ו'

      התלמידים יערכו תחקיר על סוגי מזון שונים  בסגנון "כלבוטק". הכיתה תחולק לצוותים. כל צוות יקבל סוג אחד של מאכל הנפוץ על שולחן האוכל הישראלי ויצטרך להשוות את ההרכב התזונתי של אותו מאכל המיוצר בחברות המזון השונות.
      התלמידים יאספו נתונים על ההרכב התזונתי של המזון. כל קבוצה תלְמד את מרכיבי המזון המופיעים בטבלאות המזון שלה, תעבד ותמיין את הנתונים בעזרת גיליון אלקטרוני, תדרג את המוצרים ותציג את הממצאים ואת ההמלצות בפני הכיתה.

       קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      ***********************************

      תערוכת המיחזור הגדולה ו'

      פעילות זו משלבת מיומנות של הצגת תוכן באופן ויזואלי ביחד עם לימוד נושא המיחזור על ידי הכנת כרזה.

       קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      .

      .

      כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידה בכיתה

      .

      לדיווח על קישורים שבורים לחץ כאן