•   גיאוגרפיה

    • נושאים - יחידות־הוראה
      1
      1
      נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים היקף הפעילות
      הכרת הישוב שלי סיור בישוב שלי ד
      • עריכת מפה ב-Google Maps
      • יצירת תמונה תוך שימוש ב"צייר" (paint)
      • יצירת כרזה אינטרנטית תוך שימוש ביישום Glogster

      google maps
      paint
      glogster

      בינוני
      ארצות הים התיכון המירוץ למיליון ה שימוש במפות גוגל google maps בינוני
      ארצות הים התיכון המירוץ לים התיכון ה,ו
      • חיפוש מידע בעזרת תמונה
      • הוספת תמונה ממאגר תמונות
      • עריכת תמונה (חיתוך, סיבוב, גוונים וצבעים, הסרת רקע)
      • יצירת כתובת אינטרנט לתמונה
      • מיפוי תמונה בעזרת נקודות מידע (thinglink)
      thinglink בינוני
      מפות נושא מפות נושא ה,ו

      • סיכום מידע ממקור אינטרנטי
      • עבודת חקר קבוצתית
      • יצירת טבלה ב-word
      • יצירת מפה ב- easel.ly
      • עבודה במסמך כיתתי שיתופי

      טבלה ב word

      easel

      בינוני
      צפון הארץ בונים משחק שאלות ו
      • עבודה במעבד תמלילים word
      • שליחת קובץ דרך הפורטל הבית ספרי
      • בניית מצגת בתוכנת power point

      word

      power point

      בינוני

      .

      סיור בישוב שלי ד

      יצירת כרזה אינטרנטית (הניתנת גם להדפסה לצורך עיצוב הסביבה הלימודית בבית הספר) כתוצר של עבודת חקר מאפשרת לתלמיד למידה משמעותית של נושא "היישוב שלי" במקצוע מולדת בדרך מעניינת הקשורה לעולמו.  
      הפעילות נעשית בקבוצה. הנושא נלמד תוך עיון במקורות שונים.
      נלמדת מיומנות של בניית מפה על ידי שימוש ב Google Maps.
      נלמדת מיומנות של סיכום טקסטים ומיזוג טקסטים ותמונות ליצירת כרזה תוך שימוש ביישום אינטרנטי.  
      על ידי פעילות זו מרוויח התלמיד הן למידה משמעותית בנושא "היישוב שלי" והן למידה משמעותית בתחום התקשוב.

       קובץ לתלמיד

       קובץ לתלמיד

       קובץ למורה

      .

      *****************************

      המירוץ למיליון ה

      המשימה שלפניכם מאפשרת לתלמידים למידה משמעותית על כל מרכיביה: מעורבות, רלוונטיות וערך ללומד ולחברה. המשימה הבנויה על בסיס תכנית הטלוויזיה "המירוץ  למיליון", מעודדת את התלמידים ללמוד את הנושא לעומקו, והאתגר המוצב לפניהם מאפשר להם לחקור את הנושא מתוך עניין והנאה. 

        קובץ לתלמיד - הכנה     קובץ לתלמיד - הכנה

        קובץ לתלמיד - המירוץ    קובץ לתלמיד - המירוץ

       מצגת לתלמיד 

        קובץ למורה

      .

      **********************************

      המירוץ לים התיכון ה,ו

      בפעילות זו יוצאים התלמידים להרפתקה לימודית בנושא מדינות השוכנות לחופי הים התיכון. במהלך המשחק על  התלמידים לזהות את המדינה  בעזרת רמזים המוסתרים בתמונה ומצביעים על מאפייניה הגאוגרפיים, הכלכליים והתרבותיים. בשלב הבא יתבקשו התלמידים לייצר הרפתקה כזאת בעצמם, ובכך יעשירו הן את ידיעותיהם על מדינות נוספות השוכנות לחופי הים התיכון והן את הידע הטכנולוגי שלהם. שלב זה דורש יכולות מורכבות יותר, ובהן: יצירתיות, חדשנות ופתרון בעיות. בשלב הראשון מתנסים התלמידים כפותרי החידה. שלב זה משמש דוגמה. בשלב הבא עליהם ליצור בעצמם חידות לעמיתיהם.

        קובץ לתלמיד (קובץ גדול, להמתין בסבלנות להורדה)

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      .

      **********************************

      מפות נושא ה,ו

      יצירת מפה נושאית אינטרנטית (הניתנת גם להדפסה לצורך עיצוב הסביבה הלימודית בבית הספר) כתוצר של עבודת חקר מאפשרת לתלמיד למידה משמעותית של נושא המפות הנושאיות בגאוגרפיה בדרך מעניינת הקשורה לעולמו.  

      הפעילות נעשית בקבוצה. הנושא נלמד תוך עיון במקורות אינטרנטיים, סיכום הנושא בטבלה והמרתו למפה.

      נלמדות המיומנויות הבאות:

      1. חיפוש מידע בויקיפדיה
      2. בניית טבלה על ידי שימוש ב word -.
      3. מעבר בין ייצוגים- ויקיפדיה- טבלה- מפה .
      4. למידה בשיטת הג'יקסו- כל קבוצה לומדת נושא אחר ומלמדת את שאר הקבוצות

      על ידי פעילות זו מרוויח התלמיד הן למידה משמעותית בנושא "מפות נושאיות" והן למידה משמעותית בתחום התקשוב.

        קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      .

      *******************************

      בונים משחק שאלות ו

      בניית משחק על ידי התלמידים מעצימה את תהליך הלמידה, הופכת את הלמידה  ללמידה משמעותית חווייתית ומערבת את התלמידים בתהליך הלמידה.

      בניית משחק רב ברירה דורשת מן התלמיד מיומנויות חשיבה מסדר גבוה. התלמיד נדרש לאסוף את המידע, לשאול עליו שאלות ולכתוב, בנוסף לתשובה הנכונה, תשובות שגויות שהמסיחים בהן הגיוניים ביחס לשאלה.
      הפעילות מאפשרת לכל תלמיד ליצור וללמוד באופן עצמאי על-פי רמתו ועל-פי מידת היצירתיות שלו, ולמורה היא מאפשרת להיות מעורב וללוות את תהליך הלמידה של כל תלמיד באופן אישי.

        קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      .

      .

      כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידה בכיתה

      .