יחידת־הוראה

  •   מתמטיקה

    • הקליקו על כותרת יחידת ההוראה כדי להציג או להסתיר אותה.

    • 1
      נושאים - יחידות־הוראה
      1
      .

      נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים היקף הפעילות
      יצירת מסיכות משעשעות לפורים מסיכות משולשות ב,ג,ד,ה

      • הוספת צורה למסמך word
      • הטמעת אובייקט בתמונה במסמך word
      • עבודה עם מסמך שיתופי
      word קצר
      מצולעים מצולעים ג,ד
      • קבץ/ פרק
      • העבר לקדמה/ לרקע
      • יישור
      צורות ב Power Point קצר
      מצולעים בעיר ובשכונה מצולעים בישוב שלי ד
      • חיפוש תמונה בGoogle - תמונות והדבקתה במצגת
      • הוספת צורה לשקופית ב- power point
      • הטמעת אובייקט בתמונה ב- power point
      • עבודה במסמך שיתופי

      Power Point

      Google Docs

      בינוני
      מיון משולשים מיון משולשים ג,ד
      • מיומנויות בסביבת דואר אלקטרוני
      • יצירת תוויות
      • תיוג הודעות למספר תוויות
      Gmail בינוני
      סימטריה שיקופית תחרות בסימטריה ד,ה
      • עבודה במסמך WORD
      • עבודה עם צורות ביישומי OFFICE
      צורות ב word קצר
      דלתון עפיפוניאדה וירטואלית ד,ה
      • מיומנויות שימוש במעבד התמלילים word
      • הוספת צורה מוכנה
      • הכנת צורה בעזרת "צורה חופשית"
      • יצירת צורה משוכללת
      • שכפול צורה
      • סיבוב צורה
      • קיבוץ צורות
      • עיצוב צורה

      צורות ב word

      linoit

      בינוני
      מצולעים עפיפונים מכל מיני סוגים ד,ה
      • מיומנויות שימוש ב-power point
      • הוספת צורה מוכנה
      • הכנת צורה בעזרת הצורה החופשית
      • יצירת צורה משוכללת
      • שכפול צורה
      • סיבוב צורה
      • קיבוץ צורות
      • עיצוב צורה
      • הנפשה מותאמת אישית
      • גורם מפעיל

      צורות ב power point

      בינוני
      היקף מלבן ושטחו חושב על הגדר ה,ו היכרות בסיסית עם תוכנת Excel excel קצר

      .

      מסיכות משולשות ב,ג,ד,ה

      בניית מסכה פורימית באמצעות שימוש במחשב הנה משימה יצירתית ומשעשעת. היא מאפשרת לתלמיד למידה משמעותית של נושא המשולשים בדרך מעניינת הקרובה לעולמו. הפעילות מתאימה לתכנית הלימודים בגאומטריה של כיתות ב'- ה', שבה נלמד נושא המשולשים. ניתן להוסיף משימות חקר לכל כיתה על פי רמת הידע (בכיתות ד'-ה' ניתן, למשל, לערוך חידון שבו יצטרכו התלמידים לזהות את כל סוגי המשולשים שבהם נעשה שימוש ביצירת המסכות על פי צלעות ועל פי זוויות). 

      בפעילות זו המתבצעת בזוגות משולב ידע מתחום הגאומטריה של נושא המשולשים עם מיומנות של הטמעת אובייקט בתוך תמונה בתוכנת word. על ידי פעילות זו מרוויח התלמיד הן למידה משמעותית בנושא המשולשים, הן משימה פורימית יצירתית והן למידה משמעותית בתחום התקשוב.

       קובץ לתלמיד

       קובץ לתלמיד

       קובץ למורה

      .

      ********************************

      מצולעים ג,ד

      התלמידים מקבלים מצגת לעבודה עצמית המחולקת ל- 3 חלקים ועוסקת בציור, שיום, זיהוי והרכבה של מצולעים. בכל חלק במצגת ישנה הקנייה קצרה של מיומנות מחשב הקשורה לעיסוק בצורות, תרגול קצר באמצעות משימה קטנה ומשימה חופשית גדולה יותר.

       קובץ לתלמיד

       קובץ למורה

      .

      ******************************

      מצולעים בישוב שלי ד

      איתור מצולעים בתמונת מבנה מסביבת המגורים המוכרת לתלמיד (מבנה ביישוב שלו)  מאפשר למידה משמעותית של נושא המצולעים בדרך מעניינת המחוברת לעולמו של התלמיד. הפעילות קשורה אף לתכנית הלימודים של כיתה ד' במולדת ובאזרחות בנושא "היישוב שלי", שבה נחקרים, בין השאר, מקומות שונים ביישוב שבו מתגוררים התלמידים.
      בפעילות זו נעשה שימוש בלמידה קבוצתית, לדוגמה - על הקבוצה לאתר תמונה מן האינטרנט.
      נדרש להפעיל בה מיומנויות של חיפוש ואיתור וכן נעשית היכרות עם נושא זכויות היוצרים.
      נלמדת מיומנות של הטמעת אובייקט בתוך תמונה בתוכנת ה- power point.
      נלמדת מיומנות של למידה שיתופית – עבודה במסמך שיתופי וכתיבת חידה המתייחסת לתמונה של קבוצה אחרת.
      נעשה שימוש במיומנות של שאילת שאלות (התלמיד מחבר חידה מתמטית). זוהי  למידה מסדר גבוה.
      בפעילות זו מרוויח התלמיד הן למידה משמעותית בנושא המצולעים והן  למידה משמעותית בתחום התקשוב.

       

       קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      .

      **********************************

      מיון משולשים ג,ד

      מיומנויות של ארגון ומיון חשובות בכל תחום לימודי ובעיקר בעולם הטכנולוגי והמתקדם שבו אנו חיים. שפע המידע שאליו נחשפים התלמידים יהפוך לחסר ערך אם הם לא ידעו לארגן אותו באופן מסודר וחכם. ביחידה זו יכירו התלמידים את כלי הארגון והמיון שמאפשרת תיבת הדואר האלקטרוני מסוג Gmail, ותוך כדי לימוד הם אף יגיעו לתובנות בתחום הגאומטריה.

       קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      .

      ********************************

      תחרות בסימטריה ד,ה

      יצירת תבנית המורכבת ממצולעים ולמידת הנושא של סימטרייה שיקופית תוך כדי משחק. הפעילות מקרבת את נושא הסימטרייה אל עולמו של התלמיד והופכת את הלימוד למהנה ולמאתגר. בפעילות זו נדרשת מיומנות של עבודה עם צורות בתוכנת WORD.
      פעילות זו תורמת לתלמיד למידה משמעותית בנושא הסימטרייה השיקופית  ולמידה משמעותית גם בתחום התקשוב.

       קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      ********************************

      עפיפוניאדה וירטואלית ד,ה

      התנסות בבנייה של צורות ובהרכבתן חשובה מאוד להבנת תחום הגאומטריה. היא מאפשרת לתלמיד להבין את נושא הצורות תוך כדי עשייה ויצירה. הטכנולוגיה מספקת לתלמיד כלים חדשניים המאפשרים לו לבנות צורות גאומטריות ולהרכיבן באופן פשוט וקל, גם ללא כישרון שרטוט. כך הוא יכול להטמיע את נושא הצורות באופן טוב יותר. התלמיד מרוויח הן למידה משמעותית בתחום הגאומטריה והן למידה משמעותית בתחום התקשוב.

       קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      .

      *************************************

      עפיפונים מכל מיני סוגים ד,ה - פעילות המשך לעפיפוניאדה וירטואלית

      התנסות בבנייה של צורות ובהרכבתן הן דבר חשוב מאוד להבנת תחום הגאומטריה. היא מאפשרת לתלמיד להבין את נושא הצורות תוך כדי עשייה ויצירה. הטכנולוגיה מספקת לתלמיד כלים חדשניים המאפשרים לו לבנות צורות גאומטריות ולהרכיבן באופן פשוט וקל, גם ללא כישרון שרטוט. כך הוא יכול להטמיע את נושא הצורות באופן טוב יותר. התלמיד מרוויח הן למידה משמעותית בתחום הגאומטריה והן למידה משמעותית בתחום התקשוב.

       קובץ פעילות לתלמיד 

        קובץ לדוגמה לתלמיד

        קובץ למורה

      .

      ********************************

      חושב על הגדר ה,ו

      בפעילות שלפניכם יערכו התלמידים ניסוי קטן כדי לבדוק כיצד משפיעים שינויי מידות האורך והרוחב של המלבן על שטחו כאשר היקפו אינו משתנה. בתהליך הניסוי יגיעו התלמידים לתובנות ולהכללות בנושא היקף מלבן ושטחו ויבינו כיצד תוכנת ה Excel עוזרת לבצע ניסוי מתמטי באופן פשוט וקל. הפעילות מציבה לתלמיד אתגר מחיי היום יום, ולא משימה מתמטית ללא הֶקשר רלוונטי לחיים.

       קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      .

      .

      כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידה בכיתה

      .

       

      • 2
        נושאים - יחידות־הוראה
        2
        .

        נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים היקף הפעילות
        ריבועי קסם ריבוע הקסם ג,ד,ה,ו

        מיומנויות  Excel

        • עיצוב שורות ועמודות
        • עיצוב מותנה
        • נוסחת חיבור sum
        • הגנה על גיליון
        Excel בינוני
        שברים פשוטים שבורים פשוטים: אז למה זה מסובך? ד

        אינפוגרפיקה

        אינפוגרפיקה קצר
        חילוק שלם בשבר נגריית השברים ה,ו

        מיומנויות  Power Point /Word

        • יצירת טבלה
        • פיצול תאים
        • שכפול טבלה
        • הצללה של תאים
        • שימוש באובייקט הנוסחאות

        power point / word קצר
        חיבור מספרים מכוונים מעלית המספרים המכוונים ו,ז

        מיומנויות power point

        • שימוש בלחצני פעולה
        • הוספת צליל
        • שכפול שקופית
        power point קצר

        .

        ריבוע הקסם ג,ד,ה,ו

        טיפוח גמישות המחשבה והדמיון של התלמיד בעזרת יצירת ריבועי קסם ופתרונם בדרך אינטראקטיבית. יצירת ריבועי קסם אינטראקטיביים מאפשרת לתלמיד לקבל תשובה מידית (פתרון) וכן תורמת לחוויה מתמטית מעניינת ואטרקטיבית. בנוסף רוכש התלמיד מיומנויות חשובות לשימוש בתוכנת Excel שיוכל ליישמן בעת ביצוע משימות שונות בעתיד.       

         קובץ לתלמיד

         קובץ לתלמיד

         קובץ למורה

         קובץ ריבוע קסם לדוגמה

        .

        *********************************************

        שברים פשוטים: אז למה זה מסובך? ד'

        שברים פשוטים הם עניין מסובך, וכל מורה למתמטיקה יודע זאת. ישנה סברה כי הקושי בתפיסת מושג השבר נעוץ בעובדה שקשה לתלמידים להבין שככל שהמכנה גדול יותר, השבר קטן יותר. בפעילות זו ינסו התלמידים להתגבר על קושי זה על ידי מציאת דרכים להמחשה גרפית של הכלל: ככל שהמכנה גדול יותר, כך השבר קטן יותר. הצגת הקושי לתלמידים והעיסוק במציאת דרכים להמחשה גרפית יביאו אולי להבנה מעמיקה יותר של כלל זה. בסיום הפעילות יוצגו כל התוצרים הגרפיים בכיתה, ויש לקוות שההתבוננות בהם תסייע אף היא להפנמה מוצלחת.
        הפעילות מתאימה מאוד לשימוש בשיעורים הראשונים של הקניית הנושא.

         קובץ לתלמיד

         קובץ לתלמיד

         קובץ למורה

        .

        *********************************************

        נגריית השברים ה,ו

        ידוע שאמצעי המחשה המשמשים בשיעורי המתמטיקה תורמים להבנה משמעותית יותר של הנושא הנלמד. בעזרת הטכנולוגיה אפשר לקרב את הנושאים המתמטיים המופשטים לחיי היום-יום של התלמיד. הפעם, במקום לספק לתלמיד אמצעי המחשה מוכן, יכין התלמיד בעצמו את אמצעי ההמחשה, וכך יפַתח תובנות מעמיקות יותר ומעורבות רבה יותר בנושא הנלמד.

         קובץ לתלמיד

         קובץ לתלמיד

         קובץ למורה

        .

        ******************************************

        מעלית המספרים המכוונים ו,ז

        אמצעי המחשה בשיעורי המתמטיקה תורמים להבנה משמעותית יותר של הנושא הנלמד. בעזרת הטכנולוגיה ניתן לקרב את הנושאים המתמטיים המופשטים לחיי היום-יום של התלמיד. ביחידה זו יכין הילד בעצמו את אמצעי ההמחשה, וכך יפַתח תובנות ומעורבות רבה יותר בנושא הנלמד.

         קובץ לתלמיד 

          קובץ לתלמיד

         קובץ לדוגמה לתלמיד

          קובץ למורה

        .

        .

        כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידה בכיתה

        .