יחידת־הוראה

  • מתמטיקה

      מעגל השנה

    • הקליקו על כותרת יחידת ההוראה כדי להציג או להסתיר אותה.

    • 1
      נושאים - יחידות־הוראה
      1
      .
      נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים היקף הפעילות
      ראש השנה ברכה לראש השנה א,ב
      • פתיחה ושמירת הקובץ
      • עיצוב מסגרת
      • כתיבה
      • עיצוב גופן
      • עיצוב פסקה
      • הוספת תמונה מאוסף התמונות
      • הדפסה
      word קצר
      ראש השנה איגרות שנה טובה ד,ה,ו  

      padlet
      wordle
      thinglink

      קצר

      .

      ברכה לראש השנה א,ב

      ראש השנה מוצא את הילדים בכיתה א' בראשית תהליך רכישת הקריאה והכתיבה עם זאת בכיתה רמות שונות של תלמידים המצויים בשלבים שונים של תהליך הקריאה והכתיבה.
      הכנת כרטיס הברכה במחשב מאפשרת לכל תלמיד להכין ברכה ברמת הקריאה והכתיבה בה הוא נמצא ולקבל תוצר מרשים.
      למורה פעילות זו מאפשר לעבוד על סוגת הכתיבה – ברכה, וללמד מיומנויות מחשב שונות. 

       קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

       כותבים איגרת ברכה

      .

      **********************************

      איגרות שנה טובה ד,ה,ו

      בפעילות זו ייחשפו התלמידים למנהג שליחת איגרות שנה טובה מתקופות שונות ויבינו את המשמעויות השונות שיש למשלוח איגרות לאורך ההיסטוריה היהודית. בהמשך יִצרו התלמידים איגרות אקטואליות משלהם תוך התייחסות לאירועי היום-יום. הפעילות מותאמת לתלמידים ברמות ביצוע שונות על-פי הידע הקודם שיש להם בשימוש בכלים מתוקשבים.

       קובץ לתלמיד מקוצר   קובץ לתלמיד מקוצר

        קובץ לתלמיד בסיס   קובץ לתלמיד בסיס

       קובץ לתלמיד מתקדם   קובץ לתלמיד מתקדם

        קובץ למורה

      .

      כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידה בכיתה

      .

       

      • 2
        נושאים - יחידות־הוראה
        2
        .
        נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים היקף הפעילות
        רצח פוליטי יחידת הזיהוי ה,ו,ז
        • איתור, ניתוח, מחקר והערכה של מידע
        • חיפוש בGoogle- בעזרת תמונה
        • מיומנויות עריכת תמונה בGoogle"- מסמכים" (חיתוך, צבע, איפוס תמונה)
        • חיפוש תמונה בGoogle"- מסמכים" בעזרת כלי מחקר

        גוגל תמונות
        גוגל מסמכים

        בינוני

        .

        יחידת הזיהוי ה,ו,ז

        יום הזיכרון ליצחק רבין מהווה הזדמנות ללמוד על מגוון רחב של נושאים הקשורים לחברה ולמדינה וכן על נושאים אוניברסליים, כמו רצח פוליטי. הפעילות המוצעת מאפשרת התבוננות מושכלת ונקודת מבט אובייקטיבית (ועל- מפלגתית) ביחס לתופעה ולהשלכותיה.

         קובץ לתלמיד 

          קובץ לתלמיד

          קובץ למורה

        .

        .

        כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידה בכיתה

        .

         

        • 3
          נושאים - יחידות־הוראה
          3
          נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים היקף הפעילות
          חנוכה חידון חנוכה ג,ד
          • חיפוש מושכל באינטרנט: שאילתות, מילות חיפוש
          • קריאת טקסטים דיגיטליים
          • שימוש במאגרי מידע
          • הצלבת מקורות
          • פעילות חקר
          • יצירתיות 
          חיפוש בגוגל קצר
          חנוכה חידון חנוכה ה, ו
          • חיפוש מושכל באינטרנט: שאילתות, מילות חיפוש
          • בנייה של טבלה – פיצול ומיזוג תאים
          • קריאת טקסטים דיגיטליים
          • שימוש במאגרי מידע
          • הצלבת מקורות
          • פעילות חקר
          • יצירתיות 
          * חיפוש בגוגל
          * טבלאות ב word
          * מצגת / זונדל /   שמור על המיליון
          בינוני
          מרד המכבים דילמה לחנוכה ה

          מיומנויות בניית מצגת

          • הוספת צורות ובועיות דיבור
          • שכפול שקופיות
          • היפר קישור פנימי
          • שמירה כ-power point show
          • קיבוץ צורות
          Power Point קצר
          חנוכה סביבון הפלא ד, ה, ו
          • התנסות בכתיבה שיתופית
          • תרגול והכרת השימוש בדוא"ל: משלוח לכמה נמענים, מחיקת הודעות, שימוש בספר כתובות, השב, השב לכולם, העבר, צירוף קובץ להודעה, קיום דיונים מכווננים.
          • עריכת מסמך: בדיקת איות, עיצוב גופנים, עימוד.
          דוא"ל ארוך
          חנוכה חנוכה בתמונות ה,ו עריכת תמונה ב- Word:
          • הסרת רקע
          • הבאת פריטים קדימה או אחורה
          • קיבוץ
          • סיבוב תמונה
          Word

          בינוני
          חנוכה חנוכה מחושך לאור ו' חיפוש מידע ונתונים באתרים ייעודיים, ארגון מידע

          חיפוש בגוגל
          פליקר
          powtoon
          חיפוש תמונות
          יוטיוב
          glogster

          ארוך

           

          חידון חנוכה ג,ד

          בפעילות חידון חנוכה שאלות וחידות בנושא חנוכה המזמנות התנסות בחיפוש מידע. השאלות קשות יחסית וההתמודדות עם כל שאלה תדרוש מן הילדים לחשוב כיצד יחפשו ובאילו מילות מפתח ישתמשו. תוך כדי חיפוש התשובות לשאלות יחשפו הילדים לסיפור חנוכה, לסמלים ולמסורות הקשורות בו. הילדים ידרשו לבדוק את תשובתם בעזרת יותר ממקור מידע אחד ולהוסיף קישורים למקורות המידע לכל תשובה.

           קובץ לתלמיד 

           קובץ לתלמיד 

           קובץ למורה 

           

          **************************************

          חידון חנוכה ה,ו

          בפעילות חידון חנוכה שאלות וחידות בנושא חנוכה המזמנות התנסות בחיפוש מידע. השאלות קשות יחסית וההתמודדות עם כל שאלה תדרוש מן הילדים לחשוב כיצד יחפשו ובאילו מילות מפתח להשתמש. תוך כדי חיפוש התשובות לשאלות יחשפו  הילדים לסיפור חנוכה, לסמלים ולמסורות הקשורות בו. הילדים ידרשו לבדוק את תשובתם בעזרת יותר ממקור מידע אחד ולהוסיף קישורים למקורות המידע לכל תשובה. לאחר שיענו על השאלות יצרו הילדים משחק טריוויה, ינסחו את התשובות, יוסיפו מסיחים וינסחו מספר שאלות משלהם. בשלב הסופי יקבעו הילדים את כללי המשחק ואת צורתו יפיקו אותו באמצעים שיבחרו.  

           קובץ לתלמיד

           קובץ לתלמיד

           קובץ למורה

           

          ***********************************

          דילמה לחנוכה ה

          אחת מן המיומנויות החשובות שיש לטפח במאה העשרים ואחת היא היכולת של התלמיד להפעיל חשיבה ביקורתית ולהביע דעה בנושאים שונים. יחידה זו מאפשרת לתלמיד לפתח מיומנות חשובה זו דרך מסע אחורה בזמן אל פרק אחד במורשת היהודית הענפה וחיבורו אל טכנולוגיה מתקדמת המוכרת לנו מן ההווה.

           קובץ לתלמיד

           קובץ לתלמיד

           קובץ למורה

           קובץ שיחת ווטסאפ

          .

          **************************************

          סביבון הפלא ד,ה,ו

          בפעילות שלפניכם יעברו הילדים חווית כתיבה מיוחדת ואינטנסיבית שתפקידה לפתח את כתיבתם ולתת להם לחוות כתיבה שיתופית קיצונית. הפעילות מאוד פשוטה לכאורה. כל התלמידים מקבלים את אותו קטע סיפור קצר. כל תלמיד מוסיף משפט בסוף כל משפט שבקטע ומעביר את הסיפור במייל לתלמיד הבא בתור וחוזר חלילה כ-4 סבבים. הכללים מאוד נוקשים: אסור למחוק את מה שאחרים כתבו וחייבים להוסיף משפט לאחר כל משפט כתוב. בתום הפעילות יהיו סיפורים כמספר הילדים אבל ללא סופר עיקרי, כל סיפור יכיל את רעיונותיהם של כל הילדים. כדי לצמצם את מספר הסיפורים שכל ילד יעבוד עליהם יש לחלק את הכתה לקבוצות של 4-5 ילדים והסבבים יתרחשו רק בין חברי הקבוצה. 

           קובץ לתלמיד

           קובץ לתלמיד

           קובץ למורה

           סביבון הפלא - הסיפור

          *********************************

          חנוכה בתמונות ה,ו

          מדי שנה בחג החנוכה אנו חוזרים ומלמדים את סיפור החנוכה, ועדיין נמצא ילדים רבים שאינם בקיאים בסיפור, שהנו אחד מעמודי התווך של התרבות שלנו. יחידה זו מתבססת על הערוץ הוויזואלי של התלמיד. סיפור החנוכה מועבר לתלמיד בעזרת תמונות שאותן הוא יוצר מתוך עולם הדימויים שלו. כך הוא מחבר בין העולם שלו לנושא ההיסטורי ומאפשר למידה הבנייתית ומשמעותית.

           קובץ לתלמיד

           קובץ לתלמיד

           קובץ למורה

          ********************************

          חנוכה מחושך לאור ו'

          חודש כסלו נקשר בתודעתם של רבים לתקופה של מאבק בין חושך לאור. מאבק זה מוכר לנו מסיפור החנוכה, אך גם בטבע מתנהל מאבק דומה. חודש כסלו הוא שיאו של החורף, ובו הימים מתקצרים והלילות מתארכים. האור מסמל את דרכו של האדם להתמודד עם האפלה ועם החשכה שמשרה עליו תקופה זו של השנה.
          ההיכרות עם חגי האור הנחגגים בתרבויות שונות בעולם מאפשרת לבני האדם באשר הם לחוות תחושת הזדהות קולקטיבית.

           קובץ לתלמיד - חנוכה מחושך לאור    קובץ לתלמיד - חנוכה מחושך לאור

           קובץ לתלמיד - חגי אור בעולם    קובץ לתלמיד - חגי אור בעולם

           קובץ למורה

           מצגת - חנוכה מחושך לאור

          .

          .

          כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידות בכיתה

          .

           

          • 4
            נושאים - יחידות־הוראה
            4
            נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים היקף הפעילות
            ט"ו בשבט הצפנה ה,ו חפש והחלף word word קצר

            .

            הצפנה - פעילות לט"ו בשבט ה,ו

            בפעילות זו התלמידים יפתרו חידות בעזרת החלף וחפש בתוכנת הוורד ובעזרת התנ"ך.

             קובץ לתלמיד 

             קובץ לתלמיד

             קובץ למורה

            .
            .

            כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידה בכיתה

             

            • 5
              נושאים - יחידות־הוראה
              5

              נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים היקף הפעילות
              יצירת מסיכות משעשעות לפורים מסיכות משעשעות ב,ג,ד,ה
              • הוספת צורה למסמך word
              • הטמעת אובייקט בתמונה במסמך word
              • עבודה עם מסמך שיתופי
              word

              קצר
              פורים גם חיות מתחפשות ג
              • חיפוש מידע ותמונות ברשת האינטרנט
              • סינון המידע, סיכום, אבחנה בין עיקר לטפל, תמצות
              • למידה שיתופית
              • ניהול מידע במחשב – יצירת תיקיות, שמירת קבצים וגיבוי
              • חיפוש מידע ותמונות ברשת האינטרנט
              • שימוש במצגת (שיתופית) – כתיבה, עיצוב טקסט בסיסי, הוספת תמונות
              • הוספת תמונות וטקסט למצגת
              • מיקום טקסט ותמונה במצגת
              • הוספה ומחיקת שקופית.

              word

              power point

              קצר
              פורים ארץ נהפוך הוא ה,ו
              • חיתוך תמונה
              • סיבוב תמונה - הפיכה אופקית של תמונה
              • דחיסת תמונה – הקטנת נפח, השמטה של חלקים שנגזרו

              power point

              חיפוש תמונות בגוגל

              קצר
              פורים פורימון ה,ו
              • חיפוש מידע ותמונות ברשת האינטרנט
              • שימוש בכלים למיפוי חשיבה
              • יצירת מצגת עסקית
              • גיליון אלקטרוני: כתיבת נתונים, שימוש בנוסחאות, חישוב פשוט, עיצוב טבלה, יצירת גרף עוגה
              • ניהול מידע במחשב – יצירת תיקיות, שמירת קבצים וגיבוי
              • העלאת קובצי קול ותמונות וידאו ממצלמה דיגיטלית /  חפץ אישי נייד
              • שימוש מתקדם במצגת  - הנפשה, קול, תזמון

              * popplet

              * חיפוש באינטרנט ושמירת המידע

              * excel

              * power point כמצגת וכסרטון

              ארוך
              פורים נתינה בתחפושת ה,ו

              מיומנויות  Power Point/Word

              • קיבוץ תמונות
              • פירוק תמונות
              • הסרת רקע
              • סידור תמונות
              • איפוס תמונות
              מיומנויות חיפוש - חיפוש בעזרת תמונה

              word

              power point

              קצר

              .

              מסיכות משולשות ב,ג,ד,ה

              בניית מסכה פורימית באמצעות שימוש במחשב הנה משימה יצירתית ומשעשעת. היא מאפשרת לתלמיד למידה משמעותית של נושא המשולשים בדרך מעניינת הקרובה לעולמו. הפעילות מתאימה לתכנית הלימודים בגאומטריה של כיתות ב'- ה', שבה נלמד נושא המשולשים. ניתן להוסיף משימות חקר לכל כיתה על פי רמת הידע (בכיתות ד'-ה' ניתן, למשל, לערוך חידון שבו יצטרכו התלמידים לזהות את כל סוגי המשולשים שבהם נעשה שימוש ביצירת המסכות על פי צלעות ועל פי זוויות). 

              בפעילות זו המתבצעת בזוגות משולב ידע מתחום הגאומטריה של נושא המשולשים עם מיומנות של הטמעת אובייקט בתוך תמונה בתוכנת word. על ידי פעילות זו מרוויח התלמיד הן למידה משמעותית בנושא המשולשים, הן משימה פורימית יצירתית והן למידה משמעותית בתחום התקשוב.

               קובץ לתלמיד

               קובץ לתלמיד

               קובץ למורה

              .

              **********************************

              גם חיות מתחפשות ג

              בפעילות זו יפתחו הילדים משחק כתתי בנושא הסוואה בבעלי חיים. אורכה של הפעילות 2 שיעורים. בשיעור הראשון יאספו התלמידים את המידע הדרוש למשחק ובשיעור השני יכינו את המשחק מבחינה טכנית וישחקו בו. 
              לאחר הצגה קצרה במליאה שמטרתה לעורר מוטיבציה לנושא ולהסביר את הפעילות יעבדו התלמידים בצוותים, יחפשו ויתבוננו בתמונות של חיות מוסוות וישאלו מספר שאלות לגבי הסוואה בבעלי חיים. מטרת שאלת השאלות היא לעורר חשיבה מסדר גבוהה ולמקד את הילדים. בשלב הבא יבחר כל צוות 4 חיות שעניינו אותו במיוחד, יחפש מידע באינטרנט על החיות ויכתוב לגבי כל חיה רק את המידע הרלוונטי להסוואה.
              הכנת המשחק- לאחר שהמידע יהיה מוכן ומאורגן במצגת יבלגנו התלמידים את המידע כך שלכל פריט מידע שכתבו תוצמד תמונה לא נכונה. מטרת המשחק של כל צוות תהייה לעבור על המצגות של הצוותים האחרים ולהחזירן לסידור הנכון.
              בתום המשחק יש לקיים דיון מסכם בנושא הסוואה שתפקידו לסכם את נושא ההסוואה ולעודד חשיבה רפלקטיבית לגבי תהליך העבודה.

               קובץ לתלמיד

               קובץ לתלמיד

               קובץ למורה

               משחק כיתתי

               

              *************************************

              ארץ נהפוך הוא ה,ו

              בפעילות זו התלמידים יעברו חוויה של יצירה ובניה של ארץ נהפוך הוא הבנויה מצורות בעלות סימטריה שיקופיות. המחשב מאפשר לתלמיד להתנסות ביצירה של צורות בעלות סימטריות שיקופיות הקרובות לעולמו, התלמיד מצלם את העולם הקרוב אליו ויוצר מן התמונות עולם סימטרי ובכך מעמיק ומטמיע באופן משמעותי את ההבנה של המושג סימטריה שיקופית. פעילות זו מזמנת לילדים מבט נוסף לעיקרון ה"ונהפוך הוא" בחג פורים בכך שהיא מראה לתלמיד שעיקרון זה קיים גם בתחום הגיאומטריה.

               קובץ לתלמיד

               קובץ לתלמיד

               קובץ למורה

               

              **************************************

              פורימון ה,ו

              בפעילות זו יתכננו התלמידים תחנות הפעלה להפנינג בית ספרי, יקימו את התחנות ויפעילו אותן, יתעדו, יפרסמו ויצרו סרטונים שיתעדו את האירוע.
              תהליך העבודה יהיה ארוך יחסית וישולבו בו אבני דרך לתכנון וביצוע פרויקט הנהוגים בחברות מסחריות. הם יבצעו סיעור מוחין, יצרו קונספט, יציגו אותו באמצעות מצגת עסקית, יקבלו תקציב ויתכננו אותו, ולבסוף יפיקו ויתעדו.
              לאורך כל התהליך יחשפו התלמידים לצורת העבודה במאה ה-21 המשלבת את השימוש בטכנולוגיה ככלי עבודה באבני הדרך השונות.

               קובץ לתלמיד

               קובץ לתלמיד

               קובץ למורה

              **************************************

              נתינה בתחפושת ה,ו

              יחידה זו משלבת את חודש הנתינה עם חג פורים ומציגה את הנושא בדרך משעשעת. ברוח החג חיפשנו את הדמויות בתחפושות, וגם הילדים מוזמנים לעשות זאת. כך למעשה נחשפים התלמידים לדמויות מפתח משלל עולמות תוכן, מכירים דרכים שונות של נתינה ובמקביל רוכשים מיומנויות טכנולוגיות. 

               קובץ לתלמיד

               קובץ לתלמיד

               קובץ למורה

              .

              .

              כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידות בכיתה

              .

               

              • 6
                נושאים - יחידות־הוראה
                6

                נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים  היקף הפעילות
                פסח יומנו של חנון - יציאת מצרים ה,ו,ז,ח
                • כתיבה שיתופית
                • עימוד
                • טבלה
                • כתיבה בטורים

                * word טבלאות

                * pdf

                ארוך
                פסח פירמידות מעוצבות ו
                •  שימוש בכלי ציור של word (צורה חופשית)
                • עיצוב צורה ב word
                • קיבוץ צורות לתמונה אחת
                word צורות ואובייקטים  קצר
                פסח סיור וירטואלי בפירמידות ו,ז,ח,ט
                • יצירת תמונות פנורמיות
                • יצירת סיור ווירטואלי בעזרת אפליקציית makevt

                * PBS סיור וירטואלי

                * צילום מסך

                * panorama factory

                * makevt

                ארוך
                פסח ליל הסדר מדור לדור ו,ז,ח,ט
                • ביצוע תחקיר
                • איסוף חומרים
                • תיעוד
                • בחירת כלי העבודה
                • עריכת סרטים וסאונד

                * יוצר הסרטים

                * power point

                בינוני
                פסח משכתבים את יציאת מצרים ז,ח,ט
                • קריאה ביקורתית
                • כתיבה יצירתית במדיות שונות
                • איסוף חומרי גלם
                • עריכת סרט

                * הקלטה ברשמקול

                * יוצר הסרטים

                ארוך

                 

                יומנו של חנון ה,ו,ז,ח

                האם היו חנונים בתקופה בה יצאו בני ישראל ממצרים? מה הרגישו ילדים בזמן יציאת מצרים? מה היה צריך לעשות אז כדי להיות מקובלים בחברה? רב המכר "יומנו של חנון" על כל כרכיו, עומד במרכזה של הפעילות שבה מתבקשים התלמידים להוסיף כרך משלהם לסידרה- "יומנו של חנון - היציאה ממצרים". הכיתה תחולק לצוותים וכל צוות יכתוב פרק או שניים שבהם יתאר החנון את יציאת מצריים ואת מרקם החיים בתקופה זו. התלמידים ינסו להיכנס לראשם של הילדים בתקופה ההיא.  לאחר שכל צוות יכתוב ויאייר יאוגדו כל הפרקים לספר אחד להנאתם של כל תלמידי הכתה.

                 קובץ לתלמיד 

                 קובץ לתלמיד 

                 קובץ למורה 

                 

                **************************************

                פירמידות מעוצבות ו

                בפעילות זו התלמידים יעתיקו פירמידות מתמונה ובכך יצרו פירמידות חדשות ודינאמיות  הניתנות לעיצוב, פירוק והרכבה. בעקבות העתקת הפירמידות עיצובן, פריסתן והרכבתם התלמיד חוקר את הפירמידה השונות מוציא מחקר זה נתונים נקודתיים ומתוכם מגיע להכללות כלליות. התלמידים יוצרים לעצמם בעזרת תוכנת הword  יישומון של פירמידה ובכך מאפשרים לעצמם חקר מוחשי של הפירמידה והכרות עם תכונה מיוחדת ושימושית של תוכנת ה word.

                 קובץ לתלמיד

                 קובץ לתלמיד

                 קובץ למורה

                 

                ***********************************

                סיור וירטואלי בפירמידות ו,ז,ח,ט

                פעילות זו מובילה את התלמידים לסיור ווירטואלי בנבכי הפירמידות. התלמידים נחשפים לנפלאות ההנדסה של העת העתיקה ובכך משלימים עוד חלק בפאזל הגדול של ההיסטוריה ובמיוחד בפאזל הגדול של העם היהודי בתפוצות. יחידה זו מחברת את התלמידים לחג הפסח וכן לאחת התקופות המעניינות בהיסטוריה. בעזרת כלים טכנולוגים מתקדמים התלמידים מסיירים בפירמידות ואף יוצרים סיור ווירטואלי לימודי משלהם בפירמידות בעזרת מידע אותו הם אוספים ברשת ובעזרת אפליקציות מתקדמות המסייעות להפוך את החוויה למוחשית ומעניינת יותר.

                 קובץ לתלמיד

                 קובץ לתלמיד

                 קובץ למורה

                 

                *************************************

                ליל הסדר מדור לדור ו,ז,ח,ט

                התלמידים יערכו ראיונות עם הדורות במשפחה לגבי חוויות חג של כל דור במשפחה, יאתרו תמונות, חפצים מיוחדים הקשורים לליל הסדר, יצלמו, יקליטו, יכתבו ויציגו את התוצרים על פי בחירתם בסרטון, במצגת, בפוסטר או בכל דרך אחרת העולה על דעתם. ניתן להגדיר את הפרוייקט כמתנה של התלמיד למשפחה לכבוד ליל הסדר.

                 קובץ לתלמיד

                 קובץ לתלמיד

                 קובץ למורה

                 

                ***********************************

                משכתבים את יציאת מצרים ז,ח,ט

                התלמידים יכתבו סיפור מודרני חלופי הנשען על סיפור יציאת מצרים באחת מהאפשרויות הבאות:

                1)     יכתבו כאילו משפחתם יוצאת ממצריים

                2)     יכתבו את הסיפור כאילו היה קורה בטכנולוגיה של היום

                3)     יכתבו על קבוצה חלשה ומשועבדת בישראל או בעולם שתצא לחופשי.

                העבודה תהיה בצוותים והתוצר יהיה סרט. 

                 קובץ לתלמיד

                 קובץ לתלמיד

                 קובץ למורה

                .

                .

                כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידות בכיתה

                .

                 

                • 7
                  נושאים - יחידות־הוראה
                  7
                  נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים היקף הפעילות
                  חידות הנדסיות בנושא מגן דוד חידות מגן דוד ד,ה,ו קבץ, סובב, שכפל, צבע, עיצוב אובייקט, עיצוב תלת ממדי של אובייקט power point קצר
                  יום העצמאות מגן דוד בציר הזמן ה,ו
                  • קריאת טקסט דיגיטלי כולל שימוש בקישורים
                  • התנסות באינפוגרפיקה

                   

                  word - smart art בינוני
                  משואה לתקומה שיחה בין גיבורים ה,ו,ז,ח
                  • שימוש ביוצר מסרונים
                  • שימוש ביוצר ברקוד

                  sms generator

                  qr generator

                  בינוני

                   

                  חידות מגן דוד ד,ה,ו

                  בפעילות זו התלמידים נדרשים לצייר מגן דוד בצורות שונות, תוך פירוק הצורה ובנייתה מחדש. התלמידים מקבלים מגוון מגני דוד מצוירים ונדרשים לצייר אותם. החידות בנויות מהקל אל הקשה. החידות מתרגלות מצולעים, מצולעים משוכללים, ומלמדות את הילדים כיצד לייצר פרספקטיבה בעזרת תוכנת הפאוור פוינט.
                  המשימה האחרונה היא למצוא תמונה של רחוב ולקשט אותה ליום העצמאות בעזרת הכלים שנלמדו.
                  לכתות הגבוהות אפשר לשלב פעילות זו עם הפעילות מגן דוד בציר הזמן.

                    קובץ לתלמיד 

                    קובץ למורה 

                   .

                  ****************************** 

                  מגן דוד בציר הזמן ה,ו

                  בפעילות זו התלמידים ידרשו ליצור ציר זמן לגלגוליו של סמל המגן דוד. התלמידים יעשו זאת בעזרת טקסט מויקיפדייה אותו יהפכו לציר זמן. ציר הזמן ייוצר בעזרת כלי ה- smart art  שבאופיס. קיימות תוכנות חינמיות ליצירת ציר זמן שניתן להשתמש בהם.

                    קובץ לתלמיד 

                    קובץ לתלמיד 

                    קובץ למורה 

                   .

                  ************************************ 

                  שיחה בין גיבורים ה,ו,ז,ח

                  מיומנויות איתור, עיבוד ועיצוב מידע מילולי וחזותי חשובות מאוד להצלחת התלמידים.
                  היכולת ליצור מדרש תמונה (דו-שיח בין גיבורי תמונות מפורסמות הבנוי כמסרונים) ממידע חזותי (תמונה) מפתח חשיבה מסדר גבוה, מאתגר את הלומד ומאפשר לו לפתח גמישות בטיפול במידע ובניהולו.
                  הכלים המקוונים השונים שבאמצעותם הלומד מחפש, מארגן או יוצר מידע מפתחים אצלו יכולות למידה עצמית.
                  המשימה שלהלן אף מקדמת את היכולות של הלומדים לשתף פעולה עם עמיתיהם ללמידה, ללמוד מהם ולהביא את כישוריהם המיוחדים ללמידה המשותפת. גם יכולות אלה חשובות מאוד במאה ה-21.
                  יתרון נוסף לפעילות זו הוא סוג התוצר -  דו-שיח (דמיוני), הבנוי גרפית כמסרונים, בין גיבורי תמונות מפורסמות מתולדות ארצנו. הדו-שיח נוצר באמצעות כלי מקוון. התלמידים האחרים יצפו בתמונה על ידי סריקת ברקוד שבו היא מוטמעת. סריקת הברקוד באמצעות טלפון נייד או מחשב לוח (טבלט) תוביל למסרונים שכתבו התלמידים בעקבות התמונה. ברקוד זה ישמש תזכורת חזותית ללמידה. אפשר לתלות את הברקודים השונים על קיר הכיתה בתערוכה, שבאמצעותה יזכרו התלמידים את התהליך. תזכורת זו, שתופיע לנגד עיניהם, תסייע להם לפתח יכולות למידה עצמית, ביקורתיות כלפי תוצר הלמידה ואף תאפשר משוב עמיתים ענייני על תהליך הלמידה כולו.
                  יצירת ברקוד מבוסס תמונה שבתוכו מדרש תמונה בדמות דו-שיח המתנהל במסרונים כתוצר של עבודת חקר, מאפשרת לתלמיד למידה משמעותית של  אירועים בתולדות ישראל בדרך מעניינת הקשורה לעולמו. (אפשר להדפיס את הברקוד מבוסס התמונה ואת תמלילי המסרונים לצורך עיצוב הסביבה הלימודית בבית הספר.)
                  הפעילות נעשית בקבוצה. הנושא נלמד תוך עיון במקורות מידע אינטרנטיים, סיכום הנושא בטבלה והמרתו למפה.

                   קובץ לתלמיד 

                    קובץ לתלמיד 

                    קובץ למורה 

                  .

                  כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידות בכיתה

                  .

                   

                  • 8
                    נושאים - יחידות־הוראה
                    8
                    .
                    נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים היקף הפעילות
                    תעודת זהות משפחתית תעודת זהות משפחתית ג,ד
                    • יצירת טבלה
                    • הוספת נתונים לטבלה
                    • הוספת תמונות לטבלה
                    • תיאור מילולי וויזואלי של תוכן
                    Excel קצר
                    יום המשפחה יום המשפחות ד,ה,ו
                    • מיומנויות שימוש ב-  smartart
                    • העתקת מידע מדף אינטרנט לword
                    • הזחת שורה
                    • הדגשת מילה
                    • שינוי גופנים
                    עיצוב ב word ארוך
                    בניית סקר סקר משפחתי ה,ו
                    • יצירת סקרים ממוחשבים,
                    • ניסוח שאלות,
                    • ניתוח תוצאות
                    גוגל טפסים בינוני
                    בניית אילן יוחסין אילן יוחסין ה,ו,ז
                    • עבודה בטופס Google Drive
                    • המרת נתונים לדיאגרמה
                    • עבודה במסמך שיתופי
                    My Heritage בינוני

                    .

                     

                    תעודת זהות משפחתית ג,ד

                    התלמידים יוצרים טבלה על פי שאלות נתונות מראש. הם בונים את הטבלה בעצמם, ולאחר מכן יושבים עם בני המשפחה וממלאים אותה יחדיו. הפעילות מזמנת תקשורת משפחתית חיובית ועשייה משותפת. לאחר שסיימו למלא את כל הפרטים, אפשר להדפיס את "תעודות הזהות" ולהציגן על גבי קיר הכיתה או בפורום הכיתתי באמצעות המקרן.

                     קובץ לתלמיד 

                      קובץ לתלמיד

                      קובץ למורה

                    *********************************

                     

                    יום המשפחות ד,ה,ו

                    בימינו קיימות משפחות מסוגים שונים. ביום המשפחה הנחגג בבתי הספר לא תמיד מתייחסים לשונוּת שבין המשפחות. פעילות זו אמורה להוביל את התלמידים להבנה שיש מגוון רחב של משפחות במאה ה-21, ומה שחשוב אינו הרכב המשפחה, אלא התחושות והרגשות שאנו מקבלים מן המשפחה ומקומנו בה. 
                    הסופר, יהודה אטלס, חיבר ספר העוסק בסוגי משפחות. ניתוח הכתוב בספר תוך שימוש בטכנולוגיה יתרום לטיפול נוח בנושא ויביא לתובנות מתאימות.

                     קובץ לתלמיד 

                      קובץ לתלמיד

                      קובץ למורה

                    .

                    *******************************

                     

                    סקר משפחתי ה,ו

                    התלמידים עובדים בצוות ובונים סקרים ממוחשבים בנושא המשפחה. כל צוות יבנה סקר ממוחשב בנושא המשפחה, הסקרים ישלחו באמצעות הדואר האלקטרוני להורי התלמידים וכל משפחה תשב בביתה ותענה על סקרי כל הצוותים.

                    נושאים שאפשר לעודד את התלמידים לסקור:

                    1. מידת העצמאות של הילדים במשפחה
                    2. תפקידי הילדים במשפחה או תפקידים בכלל
                    3. מעורבות ההורים בלימודי הילדים
                    4. חוקים במשפחה

                    מילוי הסקרים במסגרת המשפחתית יכניס מעט תכנים "אמיתיים" ליום המשפחה ועשוי לעורר שאלות משפחתיות שונות.

                    לאחר שהסקרים ימולאו יציג כל צוות את התוצאות לפני הכתה.

                     קובץ לתלמיד

                      קובץ לתלמיד

                      קובץ למורה

                    .

                    *******************************

                     

                    אילן יוחסין ה,ו,ז 

                    לקראת יום המשפחה, עבודת השורשים או משימות בני המצווה יכין התלמיד אילן יוחסין של משפחתו ביישום My Heritage.
                    מיומנויות איתור, עיבוד ועיצוב מידע מילולי וחזותי חשובות מאוד להצלחת התלמידים.
                    היכולת לתרגם מידע מטבלה לממד חזותי-מרחבי (תרשים) מפתחת חשיבה מסדר גבוה, מאתגרת את הלומד ומאפשרת לו לפתח גמישות בטיפול במידע ובניהולו.
                    היתרון ביישום זה הוא שהנו אינטרנטי, ולכן הוא מסוגל לבצע הצלבת מידע על המשפחה ממקורות נוספים ולהוסיף אותו למידע שהתלמיד הקליד בעצמו. כך הילד לומד על משפחתו בדרך מהנה וחווייתית ואף מסוגל ללמוד דברים חדשים, שלא ידע קודם לכן, מהצלבות המידע. בחלקה האחרון של העבודה ניתנת משימת חקר קבוצתית שבה מחפשים ילדי הכיתה נושאים משותפים למשפחותיהם מתוך הקלדת נתונים במצגת שיתופית. משימה זו מעמיקה את ההיכרות בין תלמידי הכיתה. יצירת אילן יוחסין משפחתי אינטרנטי כתוצר של עבודת חקר מאפשרת לתלמיד למידה משמעותית של  נושא זה בדרך מעניינת הקשורה לעולמו ומשלבת גם מיומנויות של המאה ה-21.

                     קובץ לתלמיד

                      קובץ לתלמיד

                      קובץ למורה

                    .

                    ***********************************

                    .

                    .

                    כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידה בכיתה

                    .

                     

                    • 9
                      נושאים - יחידות־הוראה
                      9

                      נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים היקף הפעילות
                      יהודים במסתור בתקופת השואה חיים במסתור ה,ו,ז,ח
                      • מיומנויות Word
                      • חיפוש והחלפה
                      • גופן מוסתר
                      word קצר-בינוני

                       

                      חיים במסתור ה,ו,ז,ח

                      יום השואה הוא אחד הימים החשובים במעגלי השנה שבו אנו חייבים לספר את הסיפור ההיסטורי על העוול הנורא שקרה לעם היהודי. יחידה זו תספר את סיפור השואה מנקודת מבטו של היהודי הלוחם והמתנגד שלא ויתר למרות התנאים הקשים והבלתי אנושיים שאיתם נאלץ להתמודד.
                      בנוסף למיומנויות הטכנולוגיות שאותן רוכש התלמיד ביחידה זו, הוא גם נחשף לעוצמות הנפשיות שאליהן מסוגלים בני האדם להגיע.

                       קובץ לתלמיד 

                        קובץ לתלמיד

                        קובץ למורה

                      .

                      .

                      כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידה בכיתה

                       

                      • 10
                        נושאים - יחידות־הוראה
                        10
                        .
                        .
                        נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים היקף הפעילות
                        יום הזכרון בעוז רוחם ו,ז
                        • גזירת מסך למסמך Word
                        • הוספת עמודה לטבלה
                        • חיפוש מידע, מיונו וארגונו
                        • שיח בפורום
                        word בסיסי
                        חיפוש בגוגל
                        קצר

                        .

                        בעוז רוחם ו,ז

                        ביום הזיכרון לחללי צה"ל מחובתנו לחשוף את התלמידים לסיפוריהם המרגשים של גיבורי מלחמות ישראל, אשר בזכותם אנו חיים כאן, במדינת ישראל. יחידה זו תאפשר לתלמידים להכיר מגוון סיפורי גבורה באמצעות חקר אישי וכן באמצעות משחק תפקידים בתוך פורום שבו הם מגלמים את דמות הגיבור שבחרו לחקור.

                         קובץ לתלמיד 

                          קובץ לתלמיד

                          קובץ למורה

                        .

                        כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידה בכיתה

                        .