•   שפה

    1
    • 1
      .
      נושא השיעור שם הפעילות שכבת גיל מיומנויות מחשב כלים נלמדים היקף הפעילות
      סוגת כתיבה שימושית - רשימה עורכים רשימה א
      • שימוש בתוכנות מחשב
      • עיצוב ויצירה
      word

      קצר
      קריאת יצירות ספרות והתייחסות פרשנית מסביב לעולם
      ב- 80 יום
      ה,ו
      • ארגון מידע בטבלה
      • יצירת מפת מושגים בword- בעזרת הוספת צורה
      • שימוש ביומני רשת (בלוגים) כסוגה לביטוי אישי מקוון
      • שימוש בתוכנת ה- Google Earth לצורך המחשה

      youtube
      תרשים ב-word
      google earth

      ארוך
      כתיבת טיעונים קיצור החופש הגדול ה,ו שימוש בטפסי גוגל google forms ארוך
      דף מושג דף מושג ג-ט
      • טיפול בתרשימים, באיורים ובתמונות
      • עימוד דף ב- Word
      • SmartArt
      word

      קצר

      .

      עורכים רשימה א'

      אחת מסוגות הכתיבה השכיחות הינה ה"רשימה". לעתים נראה שכתיבתה והמבנה שלה הינם אינטואיטיביים. פעילות זו תביא סוגה זו למודעות.
      תרגול כתיבת הרשימה עוסק בתהליך רכישת הקריאה והכתיבה של התלמידים, ובו הם נדרשים לכתוב מילים המורכבות מתנועות ומעיצורים שנלמדו. הפעילות המוצעת מאפשרת תרגול נוסף ומהנה של הכתיבה, כתיבה ללא ניקוד וזיהוי תבנית המילה. כל תלמיד מבצע תרגול דיפרנציאלי.

        קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

       מצגת לתלמיד

        קובץ למורה

      .

      **************************************

      מסביב לעולם ב- 80 יום ה,ו

      פעילות זו נועדה לשמש תחליף טוב יותר למטלת דוח ספר מכיוון שהיא משלבת בתוכה מיומנויות טכנולוגיות המאפשרות לתלמיד להעמיק ולהרחיב את תובנותיו מן הסיפור שקרא. ניתוח הסיפור ייעשה בעזרת מפת מושגים, המחשת הסיפור תבוצע בעזרת Google Earth וכתיבה פרשנית דרך עיני דמות נבחרת תיכתב ביומן רשת (בלוג).
      פעילות זו הינה מודולרית וניתנת לביצוע בחלקים נפרדים.

        קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      .

      ***********************************

      קיצור החופש הגדול ה,ו

      קיצור החופש הגדול הוא עניין שללא ספק מסעיר את התלמידים, את ההורים ואת המורים, וצפויות לו השלכות על תחומים רבים בחיי המדינה. בפעילות זו יידרשו התלמידים לכתוב טענות בעד ונגד קיצור החופש הגדול מנקודות מבט של קבוצות שונות בחברה. הלמידה תתבצע על פי מודל של למידה שיתופית לאורך כל השלבים, והתוצר הסופי יהיה חיבור אישי המבוסס על תוצרי הלמידה השיתופית. 

        קובץ לתלמיד 

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      ***********************************

      דף מושג ג-ט

      יצירת "דף מושג" היא פעילות המעודדת הן הבחנה בין עיקר לטפל והן יכולת ארגון  והצגה של תוכן. יצירת דף מושג היא דרך טובה לסיכום עבודת חקר או ללימוד עצמי של נושא, והיא אף משמשת כהכנה טובה לקראת יצירת כרזה (פוסטר) מדעית. הפעילות שלפניכם מפרטת את התהליך של בניית דף מושג ותומכת במיומנויות המחשב הנדרשות. הפעילות כללית ומאפשרת למורה לבחור את התכנים ואת הנושאים המתאימים לצורכי התלמידים ולגילם.

        קובץ לתלמיד

        קובץ לתלמיד

        קובץ למורה

      .

      .

      כאן המקום למשוב, הערות ותובנות בעקבות הפעלת היחידה בכיתה

      .